Як львівський скульптор створював монстра для голлівудського фільму

В українському прокаті йде космічний хорор «Життя». На початковому етапі концепт головного монстра розробляв львівський скульптор Садан. Ми попросили його коротко розповісти про цю співпрацю та враження від фінального варіанту, який він побачив вже у кінотеатрі

Садан:

«Сценаристи «Життя» готувалися до презентації. Хотіли зробити її цікавою, показати модель інопланетної істоти, яку в фільмі звуть Кальвін. Для цього їм потрібен був я.

Вони знайшли мої роботи в інтернеті. Гадаю, побачили космонавтів, яких я робив ще 2012 року для виставки «Космічна Одіссея» в Мистецькому Арсеналі. Тоді я створив серію із п’яти космонавтів у різних позах. Не впевнений, що саме це їх зацікавило, але тема була схожою на ту, що у фільмі, тож цілком імовірно.

Коли отримав замовлення, я знав, що вони хочуть бачити. Тобто я не розробляв мегаоригінальний концепт. Було кілька варіантів, представлених у макетних скульптурах. Показав їх замовникам, а вони обрали найкращий. Після цього зробив його масштабнішим — десь метр у діаметрі. Також пробував різні матеріали, щоб він, наприклад, вийшов прозорішим.

 

Коли працював над персонажем, то просто тішився, що є така можливість.  На все я витратив не більше ніж два місяці. Це від початку домовленості до надсилання моделі в США.

Моя співпраця з проектом закінчилася тоді, коли посилка поїхала до Америки. Жодного впливу на те, яким буде мій персонаж у фільмі, я не мав. Тим паче, ми були на різних континентах, тож це фактично неможливо. А зі сценаристами ми потім листувалися лише раз. Зокрема, я питав, чи можна викласти фото в інтернет.

Різниця між тим, що робив я, і тим, що вийшло в результаті, суттєва. На екрані з’явився типовий монстр із мордою та щупальцями, більш схожими на руки й ноги. А за базовим концептом він був абстрактнішим. Ця форма життя, знову ж таки за концепцією, відрізнялась від тієї, що на Землі, а творці фільму все ж таки зробили ще один земний вид.

Коли читав сценарій, то він, в принципі, був нормальним. Але я б не сказав, що це було щось оригінальне в сенсі історії чи розкриття персонажів. Про мене, основна проблема фільму в тому, що він прохідний. Так, добре знятий, високобюджетний, але не оригінальний. Вважаю, монополія на цю тему [космічних жахів] належить «Чужому». Там є, за що зачепитися, як розвивати історію. А решта фільмів навіть закінчуються однаково.


Фото: Садан

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Альона Вишницька